120 let zahájení provozu trati do Bohumína
Oslavy 120 let zahájení provozu na trati Lipník nad Bečvou – Bohumín v prvních májových dnech roku 1967 se kryly s oslavou Svátku práce, není proto divu, že „oslavy“ byly zahájeny prvomájovou manifestací na náměstí a teprve poté se občané i železničáři přesunuli před nádražní budovu.
1.května 1967 v 9,30 hodin přijel na druhé nástupiště bohumínského nádraží „protokolární“ vlak. Zvláštní historický vlak byl tažen parní lokomotivou řady 310.0 „Kaiser-Franz Nord Bahn“, Severní dráhy císaře Ferdinanda, a souprava byla složena ze dvou historických osobních vozů typu Ce. Lokomotiva byla vyrobena v roce 1893 v budapešťských Strojírnách drah, vozy pocházely z roku 1920, vyrobila je kopřivnická vagónka. V roce 1967 byla lokomotiva ještě v provozu ve Vrútkách v železničních dílnách.
Vlakový personál byl oblečen do starých rakouských železničních uniforem a vlakvedoucí Šturala po příjezdu do Bohumína podal hlášení náčelníkovi stanice Pščolkovi.
Zhruba hodinu a půl pobyl historický vlak na nádraží a v 10,50 hodin se vydal na zpáteční cestu. Strojvedoucí (v té době již důchodce) Václav Černý v nezbytném fraku a buřince, s licousy a cigárem, nastoupil „službu“ v roli „mistra“ na lokomotivu, vlakvedoucí zatroubil na trubku a poté za zvuků řízného pochodu, který spustil dechový orchestr železniční stanice Bohumín, se zvláštní historický vlak hnul směrem k Ostravě.
Na náměstí před nádražím probíhal i po odjezdu historického vlaku program: ve Slovácké vinárně se nalévalo „slovácké vínečko“, cimbálová muzika a dechový orchestr se postarali o hudební produkci.
Děti vozil po náměstí kolem nádražní budovy „dětský vláček“ z oplechovaného traktoru, z čehož měli radost větší než z balónků s logem „120 let železnice“. V kulturním středisku si veřejnost shlédla se zájmem i výstavu dokumentující vývoj stanice od roku 1911 do roku 1960.
Náhledy fotografií ze složky 120 let zahájení provozu