Exploze parního kotle lokomotivy v roce 1871
V časopise Železničář č. 10 z roku 1964 byl uveřejněn článek o tom, že v roce 1871 došlo v prostorách bohumínského nádraží k výbuchu parního kotle lokomotivy. K této události mělo dojít dne 23.3.1871, jednalo se o lokomotivu Glaukos č. 139, výrobek 115/1853, vyrobena v mnichovské firmě Maffei, majetek dráhy SDCF. Podle článku měl kotel lokomotivy explodovat u bohumínské staniční budovy, když čekala v čele nákladního vlaku na rozkaz k odjezdu. Ke zranění osob nedošlo, ale odnesla to okna staniční budovy, která byla výbuchem vyražena. Důvodem exploze kotle lokomotivy měla být nedostatečná oprava poškození, ke kterému lokomotiva přišla za války v roce 1866, a to „prohnutím plechů v šířce a průřez podélného kotle, který nebyl kulatý.“ Staniční kronikář reagoval na tuto zprávu a požádal redakci Železničáře o zaslání písemného materiálu, který měl dodat v té době občan NDR pan Rudolf Hölzel, který byl v republice na návštěvě.
Redakce Železničáře dne 27.11.1964 odpověděla, ovšem originální materiál k příspěvku odmítli zaslat s tím, že musí být archivován v redakci. Další informace k události neměli, ale jako „náhradu“ zaslali snímek poškozené lokomotivy, který byl přiložen do staniční kroniky.