Kontejnerové překladiště ve Vrbici
Memorandum o vzniku odbavovacího centra podepsali už v polovině roku 2001 ministři dopravy ČR, Ruska a Ukrajiny. Polsko se připojilo později. Stavba terminálu měla začít v roce 2002 a plán byl, že už v roce 2003 budou terminálem proudit milióny tun zboží mezi Asií a Evropou. Celá investice měla činit zhruba 12 miliard korun a v Bohumíně mělo vzniknout cca 500 pracovních míst. Předpokladem pro úspěch takového díla bylo, že se „protáhnou“ širokorozchodné koleje z už existujícího překladiště Slawków Poludniowy v Polsku.
Polská strana po jednáních s tehdejším premiérem ČR Milošem Zemanem přislíbila pouze jednání o další spolupráci. Ikdyž se ve Vrbici už klepalo na základní kámen, tak z Polska mezitím přišla zpráva, že žádné širokorozchodné koleje od nich do Bohumína nepovedou.
Myšlenka překladiště se záhy rozplynula tak rychle, jak zmizela stříbrná kolej, která byla položena u příležitosti budoucího zahájení stavby překladiště …